Wycieczka edukacyjno-historyczna

8. >>
  9. Wycieczka edukacyjno-historyczna

Wycieczka edukacyjno-historyczna

W dniach 16-19 września uczniowie naszej szkoły wraz z wychowawcami udali się na edukacyjno-historyczną wycieczkę.

Wycieczka historyczno-edukacyjna, w której mieliśmy okazję uczestniczyć, z pewnością była niezapomnianym doświadczeniem. Wraz z opiekunami p. Adrianem Kmiecikiem i ks. Dariuszem Skowronem pojechaliśmy na południe Polski w tereny województwa małopolskiego.

Pierwszym punktem zwiedzania była wizyta w niemieckim obozie Auschwitz-Birkenau. To ważna lekcja historii, która pozwala zrozumieć tragiczne wydarzenia II wojny światowej oraz oddać hołd ofiarom Holokaustu.

Na wieczór udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie mieliśmy nocleg i wyżywienie.

Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy spokojnie śniadaniem o 9 rano lecz resztę dnia spędziliśmy bardzo aktywnie. Zaczęliśmy od zwiedzania terenu klasztoru, w którym nocowaliśmy. Następnie pojechaliśmy do Wadowic rodzinnego domu św. Jana Pawła II. Nie zabrakło papieskich kremówek.

Po aktywnym zwiedzaniu i spacerze po mieście pojechaliśmy do Lanckorony, a dokładnie na jego rynek. To jedno z najbardziej urokliwych miejsc w Małopolsce, które przyciąga turystów swoim historycznym charakterem i malowniczą scenerią. Rynek ten jest sercem Lanckorony, otoczonym przez zabytkowe budynki i brukowane uliczki, które przenoszą odwiedzających w czasie. W centralnej części rynku znajduje się figura św. Jana Nepomucena, a w pobliżu można znaleźć liczne kawiarnie i galerie sztuki, które tworzą przyjazną atmosferę do spacerów i odpoczynku.

Trzeci, ostatni dzień również był intensywny. Po porannej Mszy św. wyjechaliśmy z Kalwarii i pojechaliśmy do Krakowa. Na początku poszliśmy na Zamek Królewski na Wawelu. Po zwiedzeniu katedry i komnat królewskich, udaliśmy się do kawiarni napić gorącej czekolady, a następnie poszliśmy na Rynek Główny w Krakowie. Na rynku wysłuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej i kupiliśmy pamiątki. Następnie poszliśmy do restauracji na pyszny obiad. Po intensywnym zwiedzaniu nadszedł czas powrotu do internatu.